כעובדים, אנחנו מבלים במשרד יותר זמן מאשר בבית, אז למה שלא להפוך את הזמן הזה לקצת יותר כיף? האפי האוור בעבודה הוא שעה קלילה באמצע היום שבה כולם במשרד נפגשים, מדברים על דברים שלא קשורים לעבודה ונהנים ביחד, והוא לא סתם טרנד שהגיע מחברות ההייטק הגדולות, אלא דרך מעולה לגרום לאנשים להרגיש יותר מחוברים אחד לשני, להעלות את המוטיבציה ולהפוך את האווירה במשרד לנעימה יותר. איך להפוך את המשרד לכיפי יותר? בואו נתחיל!
למה חשוב לעשות האפי אוור במשרד?
האפי האוור הוא פשוט הזמן הכי טוב ביום ליצירת אווירה נעימה וכיפית במשרד, והוא הזדמנות מעולה בשביל העובדים לצאת קצת מהשגרה, לנשום אוויר ולהכיר אחד את השני ברמה האישית, כי כשאנשים מרגישים בנוח ונהנים בעבודה, הם בדרך כלל גם יותר שמחים, יצירתיים ועושים את העבודה שלהם טוב יותר. הרבה חברות הייטק כבר הבינו כמה חשוב לעשות האפי האוור איכותי, והן משתמשות בזמן הזה כדי להראות לעובדים שהם חשובים, לגרום להם להרגיש חלק מהחברה ולתת להם הפסקה קטנה מהעבודה. כשמשקיעים בהאפי האוור כמו שצריך, הוא יכול ממש לשפר את המצב רוח ואת ההרגשה הכללית של כולם במשרד.
מה חשוב לזכור כשמתכננים האפי אוור?
שכר לפי מחשבון שכר בהייטק
חשוב להביא בחשבון את כמה כסף מקובל לתת בתעשייה הזו, כי התקציב משפיע על סוג הכיבוד והפעילויות שניתן לארגן. לדוגמה, אם רוב העובדים מרוויחים שכר גבוה, אפשר לשקול יינות איכותיים יותר או מנות מיוחדות. כדאי גם להתחשב בתקופות של בונוסים או העלאות שכר שיכולות להשפיע על האווירה הכללית.
אופי העובדים בחברה
הכרת אופי העובדים היא קריטית להצלחת האירוע. חלק מהעובדים עשויים להעדיף אווירה שקטה ורגועה, בעוד אחרים מחפשים אווירה תוססת ואנרגטית. יש לשקול גם העדפות תזונתיות מיוחדות כמו אוכל צמחוני, טבעוני או כשר, וגם את שעות העבודה של העובדים שמשפיעות גם הן על התזמון האידיאלי. חשוב לשים לב גם לסגנון החברתי, כי יש כאלה שמעדיפים לשבת ולשוחח, ואחרים שנהנים מפעילויות משותפות. המטרה היא ליצור אווירה נעימה שתתאים לכולם ותעודד אינטראקציה חברתית טבעית בין העובדים.
רעיונות לגיבוש הצוות בהאפי האוור
אוכל ושתייה
אין כמו אוכל טוב כדי לשמח את כולם! אפשר להזמין למשרד כל מיני דברים טעימים כמו פיצות חמות, מגשי סושי צבעוניים או קינוחים מתוקים, וכדאי גם לארגן בר עם יינות ובירות איכותיים ולא לשכוח משקאות קלים לאלה שלא שותים אלכוהול. חשוב מאוד לחשוב על כולם ולדאוג גם לאופציות טבעוניות וצמחוניות, כי ככה כל אחד ירגיש בנוח ויוכל ליהנות.
הרצאות שמעניינות את כולם
אפשר להפוך את ההאפי האוור בעבודה להזדמנות ללמוד משהו חדש. יש המון מרצים מעולים שישמחו לבוא ולספר על נושאים מרתקים כמו טכנולוגיה חדשנית, תגליות מדעיות, אומנות או פסיכולוגיה. הרצאה טובה על הצלחה אישית או על חדשנות יכולה להשאיר את כולם עם המון מוטיבציה ורעיונות חדשים.
סדנאות חווייתיות
סדנאות הן דרך נהדרת לעשות משהו ביחד וגם ללמוד תוך כדי העשייה. תארו לעצמכם סדנת שוקולד, כי מי לא אוהב שוקולד? או אולי סדנת בישול שבה כולם מכינים ביחד ארוחה טעימה. אפשר גם להזמין סדנת אומנות או יצירה שהן הזדמנות מעולה לגלות כישרונות חבויים ולצחוק ביחד.
משחקים כיפיים
משחקים הם הדרך הכי טובה לשבור את הקרח ולהכיר אחד את השני. אפשר לארגן חידון טריוויה מצחיק, להביא משחקי קופסה, או אפילו לעשות תחרות קריוקי, ולאלה שאוהבים ספורט, אפשר להציב שולחן פינג פונג או כדורגל שולחן,כי הם תמיד מביאים המון אנרגיות טובות ותחרות ידידותית.
יציאות מחוץ למשרד
לפעמים כדאי פשוט לצאת מהמשרד ולעשות משהו אחר לגמרי. אפשר לצאת ליום כיף בטבע, לבלות ערב במועדון או לעשות סיור טעימות ביקב. פעילויות כמו חדר בריחה או מסלול קארטינג יכולות להיות ממש כיפיות, והשינוי מהשגרה במשרד עושה טוב לכולם ועוזר לבנות קשרים יותר חזקים בין אנשי הצוות.
איך לארגן האפי האוור כיפי במשרד?
רוצים לארגן האפי האוור מוצלח במשרד? הינה כמה טיפים פשוטים שיעזרו לכם:
- תכנון מראש: כדאי לקבוע יום ושעה קבועים כדי שכולם יוכלו להיערך בהתאם, כי התכנון גם עוזר לארגן את כל מה שצריך, כמו אוכל, שתייה וציוד נדרש, בזמן.
- גיוון הפעילויות: אף אחד לא רוצה לעשות את אותו הדבר כל פעם, נכון? אפשר להחליף פעילויות מפעם לפעם. למשל, פעם משחקי חברה, פעם סדנה קצרה ופעם פשוט ישיבה נעימה עם נשנושים.
- בדיקת רצונות העובדים: תמיד כדאי לשאול את העובדים מה הם היו רוצים לעשות בהאפי האוור, כי ככה גם מגלים רעיונות חדשים וגם גורמים לכולם להרגיש שותפים.
- חשיבה על כולם: חשוב שכל אחד ירגיש בנוח, ולכן צריך להכין אוכל שמתאים לכולם (כמו אופציות טבעוניות וצמחוניות) ולתכנן פעילויות שכל אחד יכול להשתתף בהן.
- זכירת המטרה האמיתית: האפי האוור בעבודה נועד לחבר בין אנשים ולהעלות את המצב רוח במשרד. אז כדאי לשמור על אווירה נעימה וכיפית שתעזור לכולם להתקרב ולהרגיש יותר בנוח אחד עם השני.
לסיכום
האפי האוור במשרד הוא הרבה יותר מסתם הפסקה עם בירה ונשנושים, אלא הוא דרך מעולה ליצור אווירה טובה בעבודה ולתת לעובדים להכיר אחד את השני מעבר למשימות היומיום. בין אם באמצעות פעילויות כיפיות כמו סדנאות וחידונים או פשוט ישיבה נעימה עם אוכל טוב ושיחות חופשיות, העיקר הוא לייצר חוויה שגורמת לכולם להרגיש חלק מהצוות, כי כשמשקיעים בארגון נכון של האפי האוור ומתחשבים בצרכים של כולם, לא רק משפרים את האווירה במשרד אלא גם תורמים לתפוקה ולשביעות הרצון של העובדים בטווח הארוך.